Public statement concerning mobile donation

Public statement concerning mobile donation

:flag-gb:
      Since people keep asking me why we do not accept mobile donations and whether we want to register here and there for services that provide money transfer via mobile phone I will explain and clearify some things in this thread.

Of course there is no reason for not wanting to accept mobile donations as there would be many more donators as soon as we'd accept them. We just don't know a good provider for this. We already got some suggestions and I will collect them here and explain why we do not use them yet.

onebip
      it seems that the final donation value would only be around 62.1 % 57.6 % of the initially donated (according to the fees) (this means you'd lose 10 € and we'd get 6.21 € 5.76 €, i.e. you pay for 67 days and get 41 37.8)
      one needs to provide his mobile phone number at the registration (also for receiving money) - I would not do that
      withdrawing money is only possible after one collected a minimum amount of 200.- €, which makes this service totally useless for us
      only for companies

micropayment
      not yet rated

daopay
      only for companies

There were some other suggestions, but they disappeared somehow. :dontknow:
      Whatever, it doesn't need to be me who finds out information about possible providers and it doesn't need to be me who registers and provides, I'd prefer somebody else doing that and redirecting the money to me, since I'm already responsible for everything else and it's not that these donations become my money or inure to my benefit but their owner is the clan and all members are the clan, not me. What I want to say is that this means that not only I have to work for the clan and all others are the customers. I just set up the frame.

:flag-de:
      Da ich immer wieder gefragt werde, warum wir denn keine Spenden via Handy annehmen und ob wir uns vielleicht bei dem und dem Dienst registrieren wollen, der das anbietet, werde ich nun hier mal einige Dinge klären.

Natürlich gibt es keinen Grund, Spenden via Handy nicht akzeptieren zu wollen, da dadurch wohl wesentlich mehr Leute spenden könnten. Wir kennen einfach keinen guten Anbieter dafür. Es sind bereits einige Vorschläge eingegangen und diese möchte ich hier gerne sammeln und erklären, warum wir sie bisher nicht nutzen.

onebip
      es sieht so aus, als betrage der resultierende Spendenendwert nur 62,1 % 57,6 % vom ursprünglich aufgewendeten (den Gebühren nach zu urteilen) (also der Spender zahlt 10 € und wir bekommen 6,21 € 5,76 €, d.h. man zahlt für 67 Tage und bekommt 41 37,8)
      man muss seine Handynummer bei der Registrierung angeben (auch, wenn man Geld empfangen möchte) - ich werde das nicht tun
      man kann sich erst Geld auszahlen lassen, wenn man mindestens 200,- € zusammen hat, was den Service vollkommen unbrauchbar für uns macht
      nur für Unternehmen

micropayment
      noch unbewertet

daopay
      nur für Unternehmen

Da waren noch andere Vorschläge, aber sie sind irgendwie verschwunden. :dontknow:
      Wie dem auch sei, es muss ja nicht ich derjenige sein, der diesbezüglich recherchiert und ich muss auch nicht derjenige sein, der sich bei sowas registriert und das dann anbietet, ich würde es sogar vorziehen, wenn das jemand anderes macht das Geld dann an mich weiterleitet, da ich ja sowieso schon alles andere mache und es ist ja nicht so, dass die Spenden in mein Privatbudget fließen oder mir zugute kommen, sondern dem Clan gehören und alle Mitglieder bilden den Clan, nicht ich. Was ich sagen will ist, dass nicht nur ich für den Clan arbeiten müssen sollte und die anderen spielen die zufriedenzustellenden Kunden. Ich gebe lediglich den Rahmen vor.

Post was edited 1 time, last by “Firzen”: updated some facts and added daopay ().

Ich habe mich hier mal ein wenig auf der von Firzen geposteten Seite umgeschaut und bin auf das hier gestoßen
      micropayment.de/?page=products-handypay

Ich möchte dabei auf den Satz "Dieser Vorgang ist für den Endkunden kostenfrei" hinweisen.

I wanted to write it in english, but this is a german page, so it won't be usefull :/

Firzen wrote:

We do not have a organization so we can't accept these cards as payment.
      Actually you could accept them as private person and transfer them to your paypal account. There are alot of methodes for that, but still its like
      10€ PSC -> 7.50€ Paypal. Anyways - more efficent than sms donation.
      SMS donation will just rob you.
      Daopay has "Personal" and "Business" at the top left corner, are you sure it's only for companies?
      iShadowLTu

"I would love to change the world, but they won't give me the source code..."

Maps by me for Neon Fun

Click a name of a map to view its video.

[table='Mode,Name']
      Fun DD[*]Neon Towers[*]
      Climbing[*]Highway to Hell[*]
      Fun DD[*]Neon Towers Simplified[*]
      Fun Racing[*]Fun Randomness[*]
      Fun Racing[*]Skilled Driver[*]
      Classic Race DM[*]Wet Work[*]
      Classic Race DM[*]Fasten Your Seatbelt[*]
      Classic Race DM[*]Beginning of Hell[*]
      Classic Race DM[*]HELL[*]
      Climbing[*]Neon Climbing (Work in Progress)[*]
      Trials[*]Sanchez Trials Extreme (Work in Progress)[*]